یک گروه هکری ادعا می کند که پیشرفت بزرگی در هک PS5 ایجاد شده است

یک گروه هکری ادعا می کند که پیشرفت بزرگی در هک PS5 ایجاد شده است

یک گروه هکری به نام Fail0verflow امروز ادعا کرده است که گام بزرگی در شکستن امنیت پلی استیشن 5 برداشته است. در یک پست توییتر که توسط Eurogamer پوشش داده شده است، آمده است که این مجموعه به کلیدهای داخلی PS5 دسترسی پیدا کرده است که برای رمزگشایی سیستم عامل کنسول استفاده می شود. در ادامه آمده است: "ما همه کلیدهای ریشه ps5 (متقارن) را دریافت کردیم. همه آنها را می توان از نرم افزار به دست آورد از جمله کلید اصلی هر کنسول، اگر به اندازه کافی با دقت نگاه کنید!" اگر گروه یک روز موفق شود، ممکن است سیستم به طور کامل جیلبریک شود.

 

 

همانطور که Eurogamer اشاره می کند، Fail0verflow  در گذشته PS3 را کاملاً هک کرده است،  PS4 را هک کرده و سیستم عامل سفارشی را برای اجرا در Nintendo Switch دریافت کرده است. متأسفانه برای سونی، به نظر می رسد که این گروه می داند که چه کاری انجام می دهد. البته، سونی با یک روز رسانی سیستم عامل PS5 با این مشکل مقابله خواهد کرد.

 

کار جمعی برای یافتن این کلیدهای ریشه به این معنی نیست که PS5 هنوز به خطر افتاده است، گفته می شود که این کشف یکی از اولین گام ها در جیلبریک کردن کنسول است. اسکرین شات تعبیه شده در توییت بالا ادعا می کند که همان کلیدهای ریشه است. از این کلیدها می توان برای مهندسی معکوس میان افزار برای جستجوی اکسپلویت ها و احتمالا اجرای کدهای بدون امضا در سیستم های PS5 استفاده کرد.  Fail0verflow همچنین ادعا می‌کند که سونی برای جلوگیری از دسترسی هکرها به سیستم‌افزار با به‌روزرسانی میان‌افزار، کار آسانی نخواهد داشت، زیرا کلیدهای روت نمی‌توانند به راحتی بچرخند.

کلمات کلیدی :

هک ps5

آیا شما این متن را پسندیدید ؟ جهت ثبت ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید .

درباره نویسنده ادمین سایت

من شهروز سمیعی هستم . طراح و برنامه نویس سیستم های تحت وب و موسس وب سایت n30game.ir . به زبان asp.net به تکنولوژیهای dotnet core ، mvc و webform مسلط هستم . با سازمانهای بزرگی همچون ماموت ، ماموت تلکا ، ماموت وزنه ، مایان دیزل ، کودکس ، آیس پک و پنبه ریز در زمینه طراحی و توسعه وب سایت همکاری طولانی مدت داشته ام .

نظرات شما برای ما مهم است

جهت ثبت نظر ابتدا در سیستم ثبت نام کنید.

تعداد نظرات (0)

لینک کوتاه : n30game.ir/a/cc27

خبرنامه بازی ها

گالری